loading...

مطب دندانپزشک اریا

سفید کردن دندانهای زرد بر اثر استعمال سیگار در دراز مدت یکی از دغدغه هایی است که عموما برخی از افراد با آن دست و پنچه نرم می کنند.

اخبار دندانپزشکی



با این روش ها هزینه دندانپزشکی را کاهش دهید !


مراقبت از دندان ها نه تنها میتواند براي زيبايي هر كس مهم باشد بلكه از هزينه هاي اضافه مانند كشيدن دندان هاي پوسيده پر كردن وهزينه هاي سنگين تر جلوگيري ميكند با انجام چند نكته ساده ميتوانيد از بروز مشكلات دنداني جلوگيري كنيد و  هزینه دندانپزشکی را کاهش دهید ادامه مطلب


سفید کردن دندانهای زرد بر اثر استعمال سیگار 

تاج بازدید : 172 سه شنبه 24 اسفند 1400 : 20:26 نظرات (0)

سفید کردن دندانهای زرد بر اثر استعمال سیگار در دراز مدت یکی از دغدغه هایی است که عموما برخی از افراد با آن دست و پنچه نرم می کنند.

از همین رو در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را هر چند به صورت مختصر اما مفید در خصوص راهکارهای ممکن جهت سفید کردن دندانهای سیگاری با شما خوانندگان عزیز و محترم به اشتراک بگذاریم؛ تا پایان این متن همراه ما باشید.

راه سفید کردن دندانهای زرد بر اثر استعمال سیگار 

دندان های افرادی که سیگار می کشند با مشکلات متعددی از قبیل زردی، لک و یا پوسیدگی مواجه می گردد که برخی از آن ها به دنبال راه سفید کردن دندانهای زرد خود هستند.

علت اصلی زرد و یا لک شدن دندانها بعد از استعال سیگار را میتوان به قطران و نیکوتین موجود در دود سیگار نسبت داد.

در حقیقت سیگار کشیدن و یا استعمال هر گونه دخانیات باعث می شود که جریان خون رسانی به ناحیه دندان محدود گردیده و محیطی کامل مساعد برای رشد و تکثیر باکتری ها به وجود آید که این امر با وجود مواد بکار رفته در دود سیگار به زردی و لکه شدن دندان ها منجر می گردد.

از همین رو افراد سیگاری برای حفظ سلامتی و زیبایی دندان های خود بهتر است که در درجه نخست سیگار را ترک نموده و روش های مختلفی را برای سفید کردن دندانهای زرد بکار گیرند.

انواع روش سفید کردن دندان

سفید شدن دندان با جرم گیری و بلیچینگ

مراجعه به نزد یک دندانپزشک متخصص و جرم گیری دندان ها به عنوان یکی از راه های موثر و فوری جهت رفع زردی دندان در یک روز به شمار می آید.

در واقع افرادی که  دندان های آن ها بر اثر استعمال سیگار به مرور دچار زردی شده است، یکی از راهکارهای ممکن نظیر جرم گیری؛ کامپوزیت و یا بلیچینگ را می توانند برای زیبایی و سفید نمودن دندان های خود بنا بر تشخیص دندانپزشک بکار گیرند.

جرم گیری دندان ها از جمله روش های غیر تهاجمی و بسیار موثری است که همه افراد در طی دوره های زمانی مشخص لازم است که برای حفاظت از سلامتی دندان های خود و زیبایی آن ها به نزد دندانپزشک متخصص مراجعه نمایند.

همه چیز درباره سفید کردن دندان ها به روش لمینت و بلچینگ

سفید کردن دندانهای زرد با خمیر دندان جرمگیر سیگار 

مسواک زدن دندان ها از جمله راهکارهای موثر و اساسی است که برای از بین بردن اثرات سیگار و سفید کردن دندانهای زرد به آن اشاره نموده اند.

در حقیقت هر فردی باید در طول روز چه بعد از صرف وعده غذایی و چه بعد از استعمال سیگار برای انجام چنین کاری اقدام نموده تا دندان هایش دچار زردی، لکه شدن نگردد. همچنین مسواک زدن بعد از سیگار باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری های لثه ای دهان در این قبیل از افراد می گردد.

نوع خمیر دندانی که برای سفید کردن دندانهای زرد بکار گرفته می شود باید از موادی نظیر زغال های فعال، جوش شیرین، زردچوبه، آب اکسیژنه و روغن نارگیل برخوردار باشد تا جرم موجود بر روی دندان که باعث زردی و لکه شدن آن گردیده به طور کامل برطرف گردد. 

البته دقت داشته باشید که تاثیر مسواک زدن برای دندان هایی که از زردی و لکه های شدیدی برخوردار هستند همواره بسیار کم بوده و برای از بین بردن اثرات سیگار کشیدن بر روی دندان ها و دهان باید به سراغ روش های دیگری رفت. 

حلال جرم سیگار جهت سفید کردن دندانهای زرد

استفاده از محلول های خانگی برای جرم گیری دندان از جمله روش هایی است که معمولا جهت سفید کردن دندان های زرد به هنگام کشیدن سیگار و یا استعمال دخانیات بکار گرفته می شود.

در واقع افراد از ترکیب چندین ماده محتلف برای ساخت این نوع از محلول ها استفاده می نمایند که در یک نمونه میتوان به محلولی جادویی بر اثر جوشاندن پوست سخت چند عدد گردو درون آب و سپس از صافی رد نمودن اشاره نمود.

براساس اطلاعات بدست آمده، حداقل سه مرتبه در طول روز توصیه می شود که دندان ها را با آب گردو مسواک نمود تا بعد از دو هفته شاهد نتایج اثر بخش آن در خصوص از بین بردن اثرات سیگار بر روی تغییر رنگ دندان ها باشید.

البته که محلولهای خانگی متعددی در خصوص این موضوع وجود دارد که با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید نسبت به صحت تاثیرگذاری آن ها اطلاعات لازم را کسب نمایید. 

رفع زردی دندان در یک روز با مراجعه به داندانپزشکی 

همانطور که اشاره شد یکی از موثرترین و سریع ترین روش های ممکن جهت سفید کردن دندانهای زرد بر اثر سیگار، انجام روش های زیبایی نظیر بلیچینگ، روکش و ... می باشد.

در روش بلچینگ 3 تا 8 درجه شاهد روشن شدن مینای دندان ها بر اثر استفاده از ماده ای به پراکسید هیدروژن هستیم که پزشک آن را بر روی دندان های فرد قرار داده و سپس در اثر تابش نوری آبی رنگ جهت کم کردن عوارض بلیچنیگ بر روی سطج دندان پخش می نماید تا دندان های شخص از آن حالت زردی خود خارج شود. 

نکات قابل توجه در خصوص سفید کردن دندانهای سیگاری  

کشیدن سیگار نه تنها بر روی سلامتی فرد تاثیر گذار بوده بلکه باعث ایجاد بوی بد دهان، پوسیدگی و تغییر رنگ دندان ها، سرطان دهان و .... می گردد.

لذا برای از بین بردن اثرات سیگار بر روی دندان ها و سفید نمودن آن ها باید در طی دوره های مشخص به نزد دندانپزشک مراجعه نموده و مسواک زدن با استفاده از خمیردندان های جرم گیر را نیز فراموش نکرد.

از دیگر نکات حائز اهمیتی که در خصوص مسئله از بین بردن اثرات سیگار باید بدانید، این است که نیکوتین و قطران موجود در دود تنباکو در صورتی که به مدت زمان طولانی با دندان های فرد در تماس باشند؛ نه تنها موجب تغییر رنگ دندان ها و زرد شدن آن ها بلکه به تدریج باعث نازک شدن مینای دندان و در نهایت پوسیدگی آن می گردد.

در چنین شرایطی استفاده از مسواک و خمیر دندان های جرم گیر سیگار نیز دیگر موثر نبوده و باید به سراغ روش های زیبایی در حوزه دندانپزشکی رفت.

بهترین دندانپزشکی های سفید کردن دندان به روش بلیچینگ و لمینت در تهران

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
فیلم دندانپزشکی

فیلم کامل کشیدن دندان عقل و چگونگی انجام آن




چگونگی عصب کشی +فیلم


فیلم کامل چگونگی ایمپلنت

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 295
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 108
  • آی پی دیروز : 81
  • بازدید امروز : 687
  • باردید دیروز : 197
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,178
  • بازدید ماه : 7,857
  • بازدید سال : 42,968
  • بازدید کلی : 182,072